به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
منظور ایشان از عبارت " سیاستگذاری مطلوبی " نداشته ایم دقیقا کدام سیاست ؟ و مسئول این سیاست گذاری مطلوب کدام نهاد یا دستگاه است ؟ و با بیان مصادیق برنامه های خودشان را در موضوع سیاستگذاری مطلوب در حوزه تئاتر هم تبین بفرمایند .

خبردنا : مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد گفته است " من اعتقاد دارم هنوز در عرصه تئاتر، سیاست‌گذاریِ مطلوبی نداشته‌ایم و نتوانسته‌ایم این هنر را مردمی کنیم " . 

به گزارش " خبردنا " ، " امین درخشان " که در آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد سخن می گفت ضمن بر شمردن اهمیت تئاتر تاکید کرده است " من اعتقاد دارم هنوز در عرصه تئاتر، سیاست‌گذاریِ مطلوبی نداشته‌ایم و نتوانسته‌ایم این هنر را مردمی کنیم." 

از آنجا که کلی گویی و استفاده از عبارات کلی و اینچنینی در میان مسئولان استانی و ملی برای نشان دادن توانایی هایشان بسیار کاربرد دارد خوب است که جناب درخشان جوان برای بیان دقیق تر و واضح تر و همه فهم این عبارت پاسخ دهند : 

1-  منظور ایشان از عبارت " سیاستگذاری مطلوبی " نداشته ایم دقیقا کدام سیاست ؟ و مسئول این سیاست گذاری مطلوب کدام نهاد یا دستگاه است ؟ و با بیان مصادیق برنامه های خودشان را در موضوع سیاستگذاری مطلوب در حوزه تئاتر هم تبیین بفرمایند .

2- "نتوانسته ایم این هنر یعنی تئاتر را مردمی کنیم "یعنی چه ؟ منظور ایشان از مردم چه افرادی هستند و آیا این نظر ایشان زیر سئوال بردن فعالیت های هنرمندان حوزه تئاتر نیست که با وضعیت اقتصادی بسیار نامطلوب و تنها به عشق تماشاگران تئاتر همه سختی ها را تحمل می کنند تا مخاطب از دیدن یک نمایش لذت ببرد . اگر مخاطبان و بازیگران تئاتر مردم نیستند چه کسانی از نگاه ایشان مردم هستند ؟ و اصولا برنامه های ایشان برای مردمی کردن تئاتر کدام است ؟

 مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرده است " از آثاری که به جشنواره ملی و منطقه‌ای راه پیدا کنند، حمایت بیشتری خواهیم کرد و  عضو صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان خواهیم کرد"  که خوب است جناب درخشان برای هوش بازیگران و فعالان هنر استان و مخاطبان سخنان خود اندک هوشی قائل شده و یکبار هم شده اساسنامه صندوق حمایت از هنرمندان و نحوه عضویت هنرمندان در این صندوق و حمایت این صندوق از اعضای آن را مطالعه نمایند . 

خوب است جناب درخشان به هوش و فهم دیگران احترام گذاشته و وعده هایی ندهند که عملا وعده نیست بلکه یک امر اداری ساده است که هر هنرمندی می تواند مسیر آن را جلو ببرد و نیازی به راه یابی به جشنواره هم نیست ! پیشنهاد می شود قبل از هر سخن و وعده ای مطالعه بفرما.

 

" خبردنا " از جوابیه احتمالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استقبال می کند .

نام:
ایمیل:
* نظر: