به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۹۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
نوع نگرش‌ها، فرهنگ‌ها، سبک زندگی و عدم تناسب‌های لازم، عدم مشاوره‌های مکرر قبل و یا مشاوره‌های اشتباه و بی‌هدف، مدرک گرایی و امثال این‌ها نقش و تأثیر بیشتری در مسأله ازدواج جوانان دارند.

خبردنا : فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: سرعت بسیار پایین بانک‌های استان در خصوص پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری باعث گلایه‌های مردم شده است.
به گزارش " خبردنا " به نقل از ایرنا ، "شهرام مهدوی مطلق" افزود: با وجود اینکه پرداخت وام‌های ازدواج در نیم سال اول ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه افزایش قابل توجهی داشته اما سرعت بسیار پایین بانک‌های استان در خصوص پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری باعث گلایه‌های شدید مردم شده است.
وی افزود:‌ امید است مدیران بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص تلاش مضاعفی داشته باشند. ️
فرماندار بویراحمد، بی‌توجهی به بحث بسته‌های پایدار تشویقی برای ازدواج، سخت‌گیری‌های زیاد در نقل و انتقالات اداری زوجین خصوصاً در حوزه وزارت بهداشت، فقدان برنامه‌ریزی مناسب در دانشگاه‌ها برای ازدواج‌های دانشجویی و نبود یا کافی نبودن مرخصی‌های ازدواج و زایمان، خدمات رفاهی مناسب و غیره از جمله موانع ازدواج را از موانع ازدواج برشمرد.
مهدوی مطلق بیان کرد: نوع نگرش‌ها، فرهنگ‌ها، سبک زندگی و عدم تناسب‌های لازم، عدم مشاوره‌های مکرر قبل و یا مشاوره‌های اشتباه و بی‌هدف، مدرک گرایی و امثال این‌ها نقش و تأثیر بیشتری در مسأله ازدواج جوانان دارند.
فرماندار بویراحمد با انتقاد از عملکرد اداره کل تربیت بدنی و ورزش استان، ابراز داشت: اداره ورزش شهرستان فقط در حد یک تابلو هست و فاقد هرگونه امکانات است و با این رویکرد نمی‌توان کار زیادی برای جوانان شهرستان انجام داد.
ایرنا در پایان نوشت: بر اساس گفته‌های معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد آمار استان در زمینه کاهش ازدواج، افزایش طلاق و کاهش فرزندآوری نگران‌کننده است. براساس آمار رسمی ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد نیمه نخست امسال ۷۹۳ مورد طلاق در استان ثبت شده است که برای استانی با بافت عشیره‌ای و تنها ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارد آمار قابل توجه است. در نیمه نخست امسال پرونده ۳۵۰ زوج این استان برای مشاوره به بهزیستی ارجاع داده شده و تنها ۳۵ زوج به زندگی برگشته‌اند که این آمار پایین‌تر از انتظار است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: