به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۹۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

خبردنا : نرخ ولادت در ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۳۷ هزارو ۱۲۷ مورد ثبت شده است، همچنین تعداد فوتی‌های ثبت شده در همین مدت ۲۰۸ هزار و ۱۷۷ مورد بوده است.

به گزارش  " خبردنا " به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ثبت و احوال کشور ،مجموع  بیشترین ولادت‌های ثبت شده در ۶ ماهه نخست سال جاری در کشور به ترتیب استان‌های تهران با ۶۸ هزار و ۹۱۹ نفر، خراسان رضوی با ۵۱ هزار و ۵۷۱ نفر و سیستان و بلوچستان با ۴۳ هزار و ۹۷۹ نفر در رتبه‌های اول تا سوم  را داشتند.

همچنین استان‌های سمنان با ۳ هزار و ۴۹۲ نفر، ایلام با ۳ هزار و ۷۰۵ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۵ هزارو ۱۳ تولد نیز به ترتیب در کل ولادت‌های ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ رتبه کمترین ولادت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در ۶ماهه نخست سال جاری ۲۰۸ هزار و ۱۷۷ فوتی به ثبت رسیده است که بر پایه مرگ و میرهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور، از مجموع فوت‌های ثبت شده طی این مدت، استان‌های تهران با ۳۱ هزار و ۵۰۸ فوت، خراسان رضوی با ۱۶ هزارو ۶۲۰ فوت و استان اصفهان با ۱۳ هزار و ۴۶۳ فوت به ترتیب بالاترین میزان فوت در کشور را داشتند.

در همین مدت در سه استان ایلام با یک هزارو ۳۳۰ فوت، استان کهگیلویه و بویراحمد با یک هزارو ۵۲۸ فوت و استان سمنان با یک هزارو ۸۴۷ فوت به ترتیب کمترین میزان فوتی در کشور به ثبت رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: