به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۲۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
وی با اشاره به اینکه جاده‌های اصلی شهرستان کهگیلویه به جایزان و خوزستان و پل بریم به باشت_ چرام و اتصال آن‌ها به شهرستان باغملک نیازمند اعتبار هستند، افزود: در سفر دوم هیات دولت به استان به دنبال این هستیم تا اعتبارت این طرح‌ها را اخذ کنیم.

 خبردنا :  استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان تا نیمه دوم فروردین ۱۴۰۲ صد درصد آماده سفر دور دوم رئیس جمهور و هیات دولت است

"علی احمد زاده " در نشست برنامه ریزی سفرهیات دولت به استان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ با فراز و نشیب‌هایی برای مردم استان همراه بود، گفت: در این سال کار‌ها و طرح‌های خوبی در حوزه آب آشامیدنی، راه روستایی و حوزه زیر ساخت برای بهره‌مندی مردم افتتاح شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، اعتبارات خوبی هم به صورت استانی و سفر رئیس جمهور به استان به صورت نقد اختصاص داده شد که موجب سرعت بخشی و شتاب دهی به طرح‌های عمرانی شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی استان از سفر دور دوم هیات دولت، گفت: در برخی حوزه‌ها کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که از داشتن طرح‌ها و امکاناتی محروم است و در گذشته برای داشتن این موارد کاری انجام نشده است.

احمدزاده جاده بابامیدان_ یاسوج، یاسوج_ اصفهان، یاسوج _ شیراز را از مسیر‌های مهم کشور نام برد و گفت: اما بیشترین تلفات و حوادث رانندگی در این جاده‌ها رخ می‌دهند که با اعتبارات قطره چکانی واستانی مشکلات این‌ها رفع نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه جاده‌های اصلی شهرستان کهگیلویه به جایزان و خوزستان و پل بریم به باشت_ چرام و اتصال آن‌ها به شهرستان باغملک نیازمند اعتبار هستند، افزود: در سفر دوم هیات دولت به استان به دنبال این هستیم تا اعتبارت این طرح‌ها را اخذ کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طرح ساماندهی و زیباسازی رودخانه بشار اشاره کرد و ادامه داد: رودخانه بشار فرصت طلایی برای جذب گردشگر است که در سفر دوم هیات دولت به استان طرح زیباسازی بشار ارائه می‌شود تا این منطقه را به زیباترین نقطه شهر یاسوج در حوزه گردشگری تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه همه بیمارستان‌های استان نیازمند تجهیزات هستند، یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز پرتو درمانی ندارد و در این سفر همه کمبود‌های بهداشت و درمان در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود.

احمدزاده از مشکلات عمده پرواز‌های فرودگاه یاسوج نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر رفع این مشکل، فرودگاه گچساران نیز نیازمند تجهیزات است که این موارد در سفر دولت ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مدیران موظف شدند بسته کاملی از نیاز‌های استان را تا ۱۰ فروردین آماده و ارائه کنند، افزود: هنوز زمان دقیق سفر دولت به استان مشخص نیست، اما استان تا نیمه دوم فروردین ۱۴۰۲ به طور کامل آماده میزبانی از دولت است.

استاندار ادامه داد: به همین منظور تعطیلی مدیران برای ایام نوروز لغو شد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی بهتر اعتبارات مورد نیاز برای توسعه استان را از سفر دولت اخذ کنیم.

وی از کلنگ زنی ابر پالایشگاه گچساران، طرح گاز مختار و پتروشیمی دوم دهدشت در سفر دوم هیات دولت به استان خبر داد و یادآور شد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به استان دارد و تلاش می‌کنیم بتوانیم از این فرصت برای ایجاد تغییر و تحول در زیرساخت‌ها استفاده کنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: