به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
در سال های گذشته اعتبارات شهرستان گچساران در بخش آب و فاضلاب در جاهای دیگر هزینه می شد که این امر موجب وقفه در توسعه شبکه ها، ایجاد مخازن و توسعه ایستگاه های پمپاژ آب برای این شهرستان گرمسیری شد.

خبردنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل محرومیت زدایی برای توسعه زیر ساخت های آبرسانی به مناطق کم برخوردار شهرستان های چساران و باشت این استان اختصاص یافت.

به گزارش"خبردنا"، امید صالحی با بیان اینکه اعتبارات بخش آب و فاضلاب شهرستان گچساران رشد چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته افزود: بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار از اواخر سال گذشته تاکنون به بخش فاضلاب شهر دوگنبدان تخصیص یافت در حالی که در چند سال گذشته هیچ گونه اعتباراتی به این بخش اختصاص داده نشده بود.

وی اظهار کرد:همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تنش زدایی با هماهنگی های استاندار برای ساماندهی آب گچساران اخذ شد.

صالحی ادامه داد: این میزان اعتبار برای تقویت و افزایش تولید آب این ایستگاه ها با ایجاد سه چاهک و سه الکتروپمپ شناور اختصاص می یابد که در این زمینه ظرفیت تولید آب از ۲۷۰ لیتر بر ثانیه به بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای این طرح و افزایش ظرفیت آب مشکل تنش آبی در شهرستان گچساران به کمترین سطح خود خواهد رسید.

صالحی تصریح کرد: همچنین از محل اعتبارات نفت نیز ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و بازسازی شبکه آب شهرستان گچساران تخصیص داده شده است.

وی گفت: در سال های گذشته اعتبارات شهرستان گچساران در بخش آب و فاضلاب در جاهای دیگر هزینه می شد که این امر موجب وقفه در توسعه شبکه ها، ایجاد مخازن و توسعه ایستگاه های پمپاژ آب برای این شهرستان گرمسیری شد.

صالحی ساماندهی اعتبارات را از برنامه های این شرکت اعلام کرد و گفت: اعتبارات بخش آب و فاضلاب بصورت عادلانه در شهرستان های استان توزیع شده است .

وی با بیان اینکه قطعی آب در شهرستان گچساران به دلیل قطعی مکرر برق است گفت: با قطعی برق ۹ ایستگاه پمپاژ آب از مدار خارج می شود در صورت اتصال برق، آبگیری مخازن و آبرسانی به شهر و روستاها ۶ ساعت زمان می برد.

۳۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان مرکز گچساران وجود دارد که از این میزان ۲۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و مابقی خط انتقال است.

اکثر شبکه آبرسانی در شهر دوگنبدان بالای ۴۰ سال سابقه دارد که همین امر موجب فرسودگی، شکستی لوله‌ها و هدررفت آب است.

۳۵ درصد از شبکه های توزیع آب آشامیدنی شهر دوگنبدان معادل ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر فرسوده و نیازمند بازسازی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: