به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۱۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
جنگل ها و پوشش گیاهی ارتباط مستقیم با زندگی بشریت دارد و باعث تعدیل آب و هوا ،کنترل آب‌های سطحی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و حفظ خاک می شود و بخصوص در شهرستان دنا یکی از پتانسیل های گردشگری است.

خبردنا: با حضور مسئولان و مردم آتش‌سوزی جنگل چال‌بنی دارشاهی در شهرستان دنا مهار شد.

به گزارش"خبردنا"، آتش سوزی منطقه معروف به چال بنی روستای دارشاهی با حضور بخشدار مرکزی شهرستان دنا، رئیس منابع طبیعی و مجموعه همکارانشان،  هلال احمر و دهیار  روستای دارشاهی پس از ۵ ساعت تلاش به طور کامل مهار شد.

شعبانی بخشدار مرکزی دنا در گفت‌وگو با فارس گفت: تلاش به موقع نیروهای منابع طبیعی، نیروهای  هلال احمر و مردم منطقه دارشاهی پس از ۵ ساعت مهار و خاموش شد که جهت پایش منطقه نیروهای منابع طبیعی در محل حضور داشتند و در صورت بروز آتش سوزی مجدد سریعاً نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کنند.

شعبانی بخشدار مرکزی دنا  از همه افرادی که در این مهم همکاری داشتند، خصوصاً فرماندار شهرستان و مدیرکل  بحران استانداری که با بسیج نیروها هر لحظه پیگیر موضوع بودند قدردانی کرد.

بخشدار مرکزی دنا اظهار داشت:  جنگل ها و پوشش گیاهی ارتباط مستقیم با زندگی بشریت دارد و باعث تعدیل آب و هوا ،کنترل آب‌های سطحی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و حفظ خاک می شود و بخصوص در شهرستان دنا یکی از پتانسیل های گردشگری است.

وی گفت: با توجه به اینکه در فصل گرم قرار داریم و خطر آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع را تهدید می‌کند، از مردم و مسافرین عزیز خواهشمندیم این روزها در دامان طبیعت حتی‌الامکان آتش نیافروزند  و در صورت لزوم حتماً پس از ترک محل آتش را به طور کامل خاموش نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: