به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۱۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کارشناسان اورژانس هوایی در این فاصله پس از یک ساعت پیاده‌روی تا رسیدن به بیمار سختی‌ها و خطرات زیادی را متحمل شدند که در صورت داشتن پد بالگرد در نقاط سخت گذر عشایر نشین رنج پرواز و سختی مسیر بر رنج بیمار افزون نمی‌شد.

خبردنا: رئیس اورژانس ۱۱۵ استان از مشکلات و خطرات کمبود پد بالگرد در کهگیلویه و بویراحمد و نداشتن آشیانه بالگرد خبر داد

به گزارش"خبردنا"، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان گفت: در مأموریت بالگرد اورژانس هوایی برای امدادرسانی به بیماری در کوه‌های مونه از توابع لنده، به علت نبود پد بالگرد و سخت گذر بودن منطقه، کارشناسان اورژانس هوایی در شرایط سختی پیاده شدند.

وحدت نژاد افزود: در همین خصوص وکروی پروازی پس از پرواز طولانی مجبور به سوختگیری مجدد در بهبهان و بازگشت به محل مورد نظر شدند.

وی ادامه داد: کارشناسان اورژانس هوایی در این فاصله پس از یک ساعت پیاده‌روی تا رسیدن به بیمار سختی‌ها و خطرات زیادی را متحمل شدند که در صورت داشتن پد بالگرد در نقاط سخت گذر عشایر نشین رنج پرواز و سختی مسیر بر رنج بیمار افزون نمی‌شد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان از استاندار و مسئولان استانی و کشوری خواست برای برقراری امنیت سلامت در نقاط دوردست و سخت گذر، دانشگاه و اورژانس ۱۱۵ استان را برای ساخت آشیانه بالگرد در مرکز استان و ساخت پد بالگرد در جای جای نقاط سخت گذر استان یاری کنند.

مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ هم گفت: طبق قوانین و دستوالعمل‌های شرکت هلیکوپتری ایران بالگرد فقط در جایی باید ارائه خدمت کند و نشست و برخاست داشته باشد که پد بالگردی با حداقل استاندارد وجود داشته باشد.

پاکبازی افزود: این درحالی است که اکثر نقاط استان بدون پد بالگرد مناسب جهت نشست و برخاست هستند و این شرایط، خطرات پرواز بالگرد را دوچندان کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: