به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۹۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
پاکبان یاسوجی، جان دانش آموز ۱۳ ساله ای را که به داخل کانال آب سقوط کرده بود، نجات داد.

به گزارش خبردنا، محمدامین نیکویی نژاد، سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صبح امروز دانش آموز ۱۳ ساله ای که با دوست خود در حال رفتن به مدرسه بود در کانال آب جلوی مدرسه فرهنگیان شهر یاسوج سقوط کرد.

وی با بیان اینکه پاکبان شهرداری یاسوج که چند متر پایین تر در حال پاکسازی جداول بود پسر بچه را از آب بیرون کشید، اظهارداشت: پس از تماس با مرکز اورژانس، بلافاصله گروه امدادی در محل حاضر شدند و دانش آموز را پس از انجام اقدامات اولیه به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل کردند.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق گفته یک پاکبان شهرداری که در حال پاک کردن و رفع مسدودی جدول آب بوده، متوجه این دانش آموز در جدول شده و او را نجات داد و سپس با اورژانس تماس گرفتند که نیروهای اورژانس پس از اقدامات اولیه این دانش آموز را به مراکز درمانی انتقال دادند.

نیکویی نژاد گفت: حال عمومی این دانش آموز خوب گزارش شده و هوشیار است اما دچار آسیب های سطحی شده که جهت چک و بررسی بیشتر، اقدامات لازم در حال انجام است.

مدیریت بحران استانداری باید راجع به تعطیلی مدارس تصمیم می گرفت

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم با اظهار خوشحالی خود از نجات جان دانش آموز ۱۳ ساله یاسوجی توسط یک پاکبان، اظهارداشت: این دانش آموز مدرسه فرهنگیان یاسوج، جلوی مدرسه بود که بدلیل بارش های شدید و طغیان آب های سطحی منطقه چشمه نباتی، گرفتار سیلاب شد.

"کورش دلشاد" گفت: در سرکشی و بازدیدی که از این دانش آموز در بیمارستان شهید جلیل یاسوج داشتیم وضعیت عمومی او مطلوب بوده و هم اکنون بستری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پاسخ به چرایی تعطیل نشدن مدارس این شهرستان با وجود سیلابی بودن و شدت بارش ها هم خاطرنشان کرد: تصمیم گیرنده در خصوص تعطیلی یا فعال بودن مدارس در چنین مواقعی ستاد مدیریت بحران است و ما تصمیم گیرنده نبوده ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: