به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۸۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشت تصریح کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند
خبردنا : رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشت گفت: 6 متخلف در مناطق تاریخی بهره عنا و امام ضامن از توابع این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش " خبردنا " ، رحیم خردمند گفت: چهار قطعه سنگ قیمتی آهکی رنگ، یک قبضه سلاح کمری و یک دستگاه فلزیاب از این متخلفان کشف و ضبط شد.

وی گفت: این متخلفان سودجو با مشارکت دهیاری و شورای حفاظت از مناطق تاریخی باشت شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشت تصریح کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

خردمند با اشاره به شناسایی چندین مورد حفاری در منطقه تاریخی بهره عنا در سال جاری گفت: شناسایی و دستگیری متعرضان به میراث فرهنگی از اولویت های این اداره متولی است.

وی بیان کرد: قشرهای مختلف مردم فرهنگ دوست می توانند با گزارش هرگونه اقدام مانند تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسئولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان در حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی کشور خود سهیم باشند.

وی تصریح کرد: 60 اثر تاریخی در شهرستان باشت تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: پل تاریخی پرین، دگور دوپا، چهار صفته خان احمد و اشکفت شاه از مهمترین آثار تاریخی به ثبت رسیده این شهرستان است.

شهرستان باشت با وسعت بیش از 2 هزار و 900 کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای 115 روستا، یک شهر، دو بخش 14 هزار نفر جمعیت روستایی و 21 هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان در 110 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
0
چرا اسم متخلف روی این انسانها می گذارید مگه چکار کردند اینها در نیاورند یکی دیگه که مستحق نباشه درش میاره هیچی هم توش نیست
نام:
ایمیل:
* نظر: