به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۳۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
خبردنا : دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در سال 2003 حدود 10 هزار دلار به یک سازمان یهودی حامی ساخت و توسعه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری کمک کرده است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در سال 2003 حدود 10 هزار دلار به یک سازمان یهودی دخیل در ساخت و توسعه شهرکهای صهیونیستی در مناطق فلسطینی کرانه باختری کمک کرده است.

براساس اطلاعات مالیاتی، بنیاد دونالد ترامپ به سازمان «بیت ال» که یک سازمان مرتبط با جنبش توسعه شهرک سازیها است و در ساخت این شهرکها مداخله دارد کمک مالی کرده است.

ژاکوب کاتز رئیس این سازمان صهیونیستی روز یک شنبه در مصاحبه با یک رادیوی اسرائیلی این هدیه ترامپ را فاش کرده است.

دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا توسعه شهرک سازیها در اراضی فلسطینی را یک مانع بزرگ در روند سازش میداند. اما یک مشاور ترامپ اخیرا تاکید کرده است که رئیس جمهور منتخب ساخت و سازهای صهیونیستها و توسعه شهرکها را مانعی در روند سازش میان اسرائیل و فلسطین تلقی نمی‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا تاکید کرده است که روابط میان تل آویو و واشنگتن در دوره ترامپ به مراتب بهتر از قبل خواهد شد. وی همچنین گفته است که آنها در دوره ترامپ به اهداف خود در زمینه شهرک سازیها دست خواهند یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر: