به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
خبردنا: وجود ذخایر عظیم نفت و گاز شهرستان گچساران را به یکی از قطب های اقتصادی کشور تبدیل کرده است در صورتیکه همچنان در این شهرستان مشکلات فراوانی وجود دارد.

به گزارش "خبردنا" در سالهای اخیر بسیاری از مشکلات گچساران خصوصاً در حوزه زیر ساختی رفع شده هرچند که تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم.

نقش مسولان شهرستان در پیشبرد اهداف دولت و رفع مشکلات مردم همواره پررنگ تر بوده و به نوعی وجود نواقص و مشکلات را متوجه مسئولان می دانند به همین جهت با فرماندار شهرستان گچساران گفتگویی انجام داده ایم که "بخش اول" و "بخش دوم" آن در روزهای گذشته منتشر شد و هم اینک بخش سوم گفتگو "سعید جنتی" عضو شورای سردبیری "خبردنا" با "عبدالرحیم رحیمی" فرماندار گچساران را می خوانیم.

***بخش سوم

*یکی از حوزه هایی که می تواند باعث رونق شهرستان شود جذب گردشگر و توریست می باشد ولی شاهد فعالیت خاصی در این حوزه نیستیم، چرا؟

قطعاً گردشگری یکی از عامل های توسعه در هر منطقه است. یعنی اگر حوزه گردشگری فعال باشد و بتواند زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر و توریست را فراهم نماید می تواند باعث رونق و درآمدزایی شود. بنده به عنوان فرماندار شهرستان گچساران از عملکرد حوزه گرشگری در این شهرستان رضایت ندارم.

من به شخصیت حقیقی مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرستان کاری ندارم ولی از نظر حقوقی از عملکردشان رضایت ندارم و عملکردشان را ضعیف می دانم. می توانستند عملکرد درخشان تری داشته باشند که با ضعف مدیریتی مشهود نتوانسته اند عملکرد مثبتی از خود ارائه نمایند.

ما در سال 93 و 94 برای حوزه گردشگری اعتبار گذاشتیم ولی چون کاری نکردند مجبور شدیم این اعتبارات را برداریم و در جای دیگر هزینه کنیم و ضعفشان در سال 93 و 94 باعث شد تا در سال 95 اصلا اعتباری برای آنها تخصیص ندهیم.

*مهمترین اقدامات شما در خصوص کاهش نزاع های دسته جمعی در گچساران چه بوده است؟

به عقیده من سطح فرهنگ و دانش مردم شهرستان گچساران به حدی بالا رفته که فکر کنم نیازی نیست مسئولان در این خصوص کاری انجام دهند و این توهین است که ما بگوییم کاری انجام داده ایم.

خوشحالیم که مردم خودشان به این نتیجه رسیده اند که درگیری،حاشیه سازی، قشون کشی و این چنین مسائل مانع رشد و توسعه خواهد شد.

نزاع ها و درگیری ها در گچساران به کمترین حد ممکن رسیده و اگر جایی کوچکترین موردی پیش می آید با توجه به اینکه بنده خودم به نوعی وابسته به همه طوایف هستم با آبرو و شخصیت حقیقی ام وارد می شوم و مردم نیز همیشه من را شرمنده خودشان می کنند و خیلی سریع مباحث را جمع می کنند.

جلسات متعدد و همدلی اعضای شورای تامین یکی دیگر از دلایل آرامش حاکم بر گچساران است. شورای تامین این شهرستان در استان مقام اول و در کشور نیز جزء رتبه های اول میباشد. در طول مدتی که من فرماندار هستم هیچ گونه تنشی در شورای تامین نداشته ایم و همراه و هم یار هم هستیم. در برخی از هفته ها تا سه جلسه هم برگزار کرده ایم و بهترین تصمیم ها را گرفته ایم که جا دارد از همه اعضای شورای تامین تشکر ویژه ای داشته باشم.

عملکرد مدیریتی در زمینه توسعه شهرستان و آماده سازی زیرساخت های مهم ،توسعه شهری، بازسازی بافت فرسوده و افزایش رفاه مردم از عامل های مهم در زمینه کاهش نزاع ها و همچنین آرامش حاکم بر این شهرستان بوده و البته راه توسعه و پیشرفت نیز در همین آرامش حاکم بر منطقه میسر می باشد.

*به توسعه شهری اشاره نمودید، شما به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان تا چه اندازه از عملکرد "زینل زاده" شهردار دوگنبدان رضایت دارید؟

حوزه شهرداری حساس است.هرجایی که با پول و درآمد سر و کار دارد می تواند محل فساد باشد.اگر شهردار در کارش تقوی نداشته باشد ممکن است به انحراف کشیده شود. شهردار فعلی گچساران شهردار پاک دستی است و این مهمترین خصوصیت مثبت آقای "زینل زاده" می باشد.

من در طول 4 سالی که ایشان شهردار هستند از وی حمایت کردم. شهرداری دوگنبدان مشکل کسب درآمد دارد و عدم کسب درآمد پایدار مهمترین مشکلی است که به عقیده من نه این شهردار و نه شهرداران گذشته دنبال آن نرفته اند.

تنها منابع درآمدی شهرداری اعتبارات دولتی و مقدار ناچیزی عوارضی است که از مردم می گیرند. در شهرهای دیگر شهرداری سینما دارد،مجتمع رفاهی دارد، مجتمع خرید و گردشگری دارد و از طریق آنها درآمد زایی میکند ولی شهرداری دوگنبدان هیچ کدام از اینها را ندارد.

مردم معمولا جزء را می بینند و ما کل اتفاقات شهرداری را رصد می کنیم و شاید همون جزء بینی باعث شده تا حدودی مردم رضایت نداشته باشند.

من از نظر سیاسی با شهردار گچساران در دو طیف جداگانه هستیم.ولی هیچ گاه شهرداری را با نگاه سیاسی ندیدیم.ما به شهرمان فکر کردیم و همواره با ایشان همکاری داشتیم و تا حدودی نیز راز موفقیتش به همکاری دولت با وی بر می گردد. اگر حجم اعتبارات دولتی نبود ایشان نمی توانستند کاری بکنند.

*مردم داری شهردار را چگونه ارزیابی میکنید؟

شیوه مدیریتی افراد با هم متفاوت است. برخورد با مردم یک برخورد است و برخورد با کارکنان زیر مجموعه برخورد دیگری می تواند باشد. من عادلانه حرف می زنم و اینجا اعلام می کنم که اگر از نزدیک با ایشان برخورد داشته باشید وی فردی خوش اخلاق است ولی ممکن است از لحاظ ظاهر اینگونه استنباط شود که وی بداخلاق است که این به شخصیت خودشان بستگی دارد و من نیز حق ورود به زندگی شخصی ایشان را ندارم.


***ادامه دارد....


نام:
ایمیل:
* نظر: